søndag den 22. marts 2015

HTM

Lørdag morgen
 
Det har været en skøn weekend som markerede afslutningen på en dejlig uge.
 
Der har ikke været noget specielt på hundefronten – og dog?
 
Mange kender sikkert det, at komme på kursus – lære nogle nye teknikker, og tænke: yes, hvis jeg gør det på den måde, så bliver jeg mere effektiv, gør tingene rigtigere, min hund bliver gladere osv.
 
Og jeg tænker ikke bare på hundekurser.
 
Mange gør et forsøg i hverdagen bagefter, men falder tilbage til de gamle rutiner – og nettoresultat er: ingen forandring.
 
Denne uge har overbevist mig om, at den mentale ændring, som jeg har ønsket inden i mit eget hoved, ER begyndt at virke.
 
Det er ikke gået så hurtigt måske, men jeg har erkendt at det er det rigtige at gøre, og jeg kan se at det begynder at virke.
 
Jeg har modtaget og afsendt nogle mails, som var inde at berøre hjerteblodet.
 
Noget har været grænseoverskridende, og det føles fantastisk.
 
At erkende at jeg kender nogle af de mest fantastiske mennesker i verden og kunne sætte ord på i forhold til dem, det er så stort at jeg ikke kan sætte ord på (!), hvordan det føles.
 
Weekenden har desuden budt på solopgange, hundeture, Frassebesøg osv., og så noget med HTM, men det gemmer jeg til sidst :-)


Tøjprøvning i Hubertushuset
 
Vi har besluttet at instruktører og bestyrelsesmedlemmer i Sydkystens Hundeskole skal have noget ordentligt tøj med logo på, så vi skal alle i Hubertushuset for at prøve veste og fleecetrøjer.

To hunde ved badebro

Kirsten driller mig med mine mange fotos af solopgange og badebroer, jeg elsker det - så jeg bliver ved.

Lørdags forret

Vi kommer ikke så meget ud at spise pt., men vi lider ingen nød ...

Pokaler

Jeg fik lyst til at forevige pokalsamlingen. Hver eneste repræsenterer en masse gode minder.

Søndag morgen

Badebro søndag morgen

Hunde og badebro søndag morgen

Frasse og farfar

Både Frasse og hans mor og far er lidt småsløje, men det afholdt os naturligvis ikke for at tage over og spise brunch med dem. Frasse kravler på livet løs og jeg tror han er ret glad for farfar :-)

Max med tre nye hunde - og de legede så godt sammen

Igen i dag mødte vi nye hundevenner - jeg elsker at kunne slippe Max og vide, at han kan med ALLE andre hunde.

Vi fejrer at HTM-musikken er fundet

Så var der det med HTM.

For fire år siden arrangerede Sydkystens Hundeskole et kursus i HTM/FS for sine instruktører.

Jeg blev ret på tændt på FS og havde tæt på færdige programmer med både Megan og Lille Bjørn.

Men jeg kom ikke for alvor i gang, der var jo lige det med LP og rally, som alligevel var vigtigere.

Men gammel kærlighed ruster ikke, og jeg har arbejdet med færdighedsprøver med alle hundene.

Jeg har set hvordan Anitas samarbejde med Osseau er blevet endnu bedre, efter at de er begyndt at arbejde med HTM.

Jeg savner også lidt andet end rally at træne med Max.

Så jeg har længe luret på at finde DET rigtige nummer til HTM.

Det dukkede op i en sammenhæng, som jeg ikke lige havde forudset.

Vi var i Malmø i dag for at besøge Frasse, Sandra og Chris. Chris og jeg kom til at tale om den jul, hvor vi gav hinanden et Stones-bokssæt i julegave. Vi kan ikke finde nogen af dem, men vi fik alligevel hørt en masse gamle Stones-numre.

Pludselig var nummeret der! Jeg har hørt det mindst 10 gange i dag (ja, det holder), tre vigtige personer har sagt ok for det – og så er det bare at klø på!

Jeg glæder mig vildt til at gå i gang.

Ingen kommentarer: